השאלה
שלום רב שמעתי באחד השיעורים של הרב אופיר שיש פטנט או שתיים גם לבנות ספרד להדליק בחדר אחד ועדיין יחשב כחידוש אורה ולא כריבוי אורה אשמח לדעת?
תשובת הרב
שלום וברכה.
הפטנט שהרב אמר הוא שהאשה השניה תדליק נר או תשים שמן שידלק יותר זמן מהאשה הראשונה, ובזה אין תוספת אורה לאחר שיכבה הנר או השמן הראשון. הרב אמר זאת מתחלה מסברא דנפשיה, אולם לאחר מכן הראו לו שזכה לכוין לדברי ר' עקיבא שלזינגר [נפטר בירושלים בשנת תרפ"ב] בתשובה [ח"ב סי' קצ"ט] עי"ש.
#שבת
