השאלה
אדם שמממהר והגיע לבית הכנסת למנחה בזמן שהציבור בעמידה, הוא מעוניין להיכנס לעמידה איתם כדי להספיק לצאת מהר אך יפספס לענות קדושה. הוא יודע בוודאות שבמהלך היום יענה קדושה במקום אחר. האם יוכל להיכנס לעמידה בכך או שמחוייב להמתין להיכנס עם הש"ץ כדי לענות. תודה.
תשובת הרב
בשו"ע (סי' קט ס"א) כתב שאם נכנס לבית הכנסת ומצא ציבור מתפללים אם יכול להתחיל ולגמו קודם שיגיע ש"צ לקדושה או קדיש יתחיל יתפלל ואם לאו אל יתפלל והקשה המשנ"ב (ס"ק ה) כיוון שצריך להפסיק לקדושה כ"ש שישמע הקדיש שאחר שמונה עשרה ותרץ ששמע כבר קדושה ע"ש מבואר מזה שכל מה שצריך להמתין להתפלל זה דווקא אם צריך לשמוע קדושה אב אם שמע שכבר אנו מחוייב אין צריך. ויש לדון מזה לנדו"ד שאין מחוייב להתחיל עם הש"צ . אלא שיש לדון כאן מצד תפילה בציבור עי' בבאה"ל (סי' קט ד"ה הנכנס , ובמשנ"ב סי' צ ס"ק כח וע"ע בסי' סט ס"ק ח ובשו"ת יחוה דעת ח"ה סי' ז)
#תפילה
